Descriere general─â

Comuna Rozavlea este situat─âîn jude┼úul Maramure┼č, în zona de nord a Transilvaniei, în Depresiunea Maramure┼č, pe cursul râului Iza, la aproximativ 80 de km est de municipiul Baia Mare, re┼čedin┼úa de jude┼ú, ┼či la 35 km sud-est de Sighetu Marma┼úiei, capitala Maramure┼čului Istoric.

Cel mai apropiat aeroport este situat la 90 km dep─ârtare, lâng─â Baia Mare, iar cel de la Cluj Napoca, de mai mare anvergur─â, este la 190 km distan┼ú─â.
Demografic,Rozavlea atinge cifra de 4000 de suflete, majoritatea fiind prinse în vârtejul ocupa┼úiilor tradi┼úionale: agricultur─â, cre┼čterea animalelor, pomicultur─â etc. Printre activit─â┼úile intense ce preocup─â acum localnicii se numar─â ┼či comer┼úul, agroturismul, construc┼úiile. O bun─â parte din categoria activ─â a popula┼úiei este plecat─â la munca în str─âinatate.

Rozavlea ocup─â o suprafa┼ú─âde 4400 ha, la care se adaug─â o suprafa┼ú─â de peste 900 ha p─âdure în zona Botizei. Este o zon─â mai mult deluroas─â, situat─â la o altitudine medie de aproximativ 500 m, râul Iza ┼či câteva v─âi afluente amenajând singurele zone de ┼čes.

Ca parametrii tehnici┼či în ceea ce prive┼čte utilit─â┼úile publice, Rozavlea se bucur─â de acoperire GSM Orange, Vodafone, Cosmote, are conexiune internet, are televiziune prin cablu, are re┼úea de alimentare cu ap─â, re┼úeaua de canalizare este în curs de finalizare, iar electricitatea acoper─â 99% din suprafa┼úa locuibil─â.

Zona este pertinent─â turismului,în special agroturismului, peisajele pitore┼čti, produsele ecologice, ospitalitatea oamenilor fiind puncte de atrac┼úie pentru avalan┼čele de turi┼čti români ┼či str─âini care viziteaz─â localitatea în num─âr destul de mare. În Rozavlea func┼úioneaza peste 15 pensiuni, majoritatea dintre ele fiind cotate la 2 flori.
În componen┼úa comunei Rozavlea intr─â ┼či satul Salta, o comunitate relativ izolat─â, dar cu un poten┼úial turistic deosebit.

La capitolul infrastructura rutier─â,comuna noastr─â nu st─â prea fericit, întrucât doar drumul jude┼úean 180 este asfaltat, celelalte artere secundare fiind doar pietruite sau balastrate.